Ook onze exposanten zetten volop in op sustainability en dit in de meest brede zin van het woord: op vlak van producten, productieprocessen, verpakkingen, beperking van CO², CSR-acties, no food waste,…
Vanaf oktober vindt u hieronder een overzicht terug van de duurzame bijdrages die ze leveren.
Alpina Belgium | stand 5025
Alpina Belgium lanceerde een elektrische barbecue en grill met minimale rookontwikkeling en lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Dit vormt een duurzaam alternatief voor traditionele houtskool- of gasbarbecues. De elektrische Ecogrills verbruiken minder energie dankzij hun efficiënte warmteomzetting.
Ardo | stand 8215
Begin dit jaar werden de gesneden broccoli cuts gelanceerd. De mix bevat niet enkel de broccoliroosjes, maar ook de broccolistronken. Door alle eetbare delen van de broccoli te gebruiken wordt er minder aan voedselverspilling gedaan. De CO₂ uitstoot en het watergebruik per kg ligt hierdoor ook lager.
Astranova Project Furniture | stand 8701
Bij ASTRANOVA geloven ze dat stijl en duurzaamheid hand in hand gaan. De collecties zijn ontworpen met oog voor tijdloosheid, herbruikbaarheid en een lange levensduur om verspilling te vermijden en impact te verkleinen.
Ze werken actief samen met merken die even ambitieus zijn op vlak van ecologische impact. Door te kiezen voor zulke pioniers, wil ASTRANOVA meer zijn dan een leverancier. Ze willen een inspirator zijn binnen de projectmarkt. Werken voor opdrachtgevers die weten dat schoonheid ook duurzaam kan zijn.
Baeten Vinopolis | stand 3407
Duurzaamheid is voor Baeten Vinopolis een absoluut kernaspect in de bedrijfsvisie en dagelijkse bedrijfsvoering.
Baeten Vinopolis is pionier met het unieke concept “Wijn in vaten”. Al meer dan 40 jaar zijn ze succesvol actief met het automatisch afvullen en vermarkten van premium wijnen in vaten in Benelux.
In dit concept is duurzaamheid 1 van de 3 hoofdelementen binnen hun communicatie. Dit wordt bovendien benoemd in de slogan: “Wijn in vaten, kies voor Comfort Kwaliteit en Duurzaamheid”.
BEL Belgium | stand 1335
Dankzij hun sterk engagement voor duurzame ontwikkeling en hun concrete resultaten krijgen ze elk jaar het EcoVadis Platinum-label, de hoogste onderscheiding op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Deze erkenning, in combinatie met onze initiatieven, weerspiegelt hun voortrekkersrol in de ontwikkeling van een meer verantwoord en inclusief voedselmodel.
Bonduelle Foodservice | stand 8413
Bonduelle, ‘s werelds grootste groentemerk, heeft de B Corp™-certificering behaald in de Benelux. Zo heeft Bonduelle speciale programma’s ontwikkeld om consumenten en chefs te inspireren en te helpen in de transitie naar een plantaardig dieet. Op het gebied van milieu hebben ze de invoering van regeneratieve landbouw versneld. Daartoe richtte het bedrijf vorig jaar de Bonduelle Farm Academy op om partners te ondersteunen met informatie en training over regeneratieve landbouw. Bonduelle heeft als doel dat 80% van haar partner telers regeneratieve landbouw toepast in 2030. Daarnaast evalueert het bedrijf jaarlijks de tevredenheid en betrokkenheid van haar medewerkers. Het doel is om in 2025 een betrokkenheid percentage van 75% te behalen.
Brasserie de Silly | stand 1B602
In 2025 werd er bij Brasserie de Silly geïnvesteerd in een nieuwe brouwzaal. Dit om het water- en energieverbruik, evenals de CO2 uitstoot met 20% te verminderen. Dankzij deze technologie kan de warmte gerecupereerd worden tijden het brouwproces. Dit draagt bij aan een efficiëntere werking en betere rendabiliteit.
Ook het aantal zonnepanelen werd verdubbeld zodat ze nu 35% van hun elektriciteitsbehoefte zelf kunnen dekken. Een bewuste stap naar een duurzamere toekomst voor de planeet en de smaak van morgen.
Brasserie des Légendes / Distillerie de Biercée | stand 1B106
- Ze produceert haar eigen gerst of koopt die bij lokale boeren.
- twee fasen van het bierproductieproces maken het mogelijk om de lokalen en kantoren grotendeels te verwarmen.
- Installatie en gebruik van een eigen natuurlijke zuiveringsinstallatie.
- Ze gebruiken zonne-energie via zonnepanelen en thermische panelen om ons elektriciteitsverbruik te verminderen en het water voor te verwarmen.
- Het bedrijf neemt deel aan het UNITAR/CCI Wapi-programma om haar acties te certificeren volgens de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s), door hun ecologische, sociale en economische impact concreet te meten.
- Bijna 90% van de werknemers woont op minder dan 30 km van de vestigingen.
- Invoering van een beleid voor ledverlichting en automatische timers.
Château Bon Baron | stand CP91
- Het behalen van een Fair’n Green-certificering.
- Regelmatige kennisuitwisseling met andere Fair’n Green-gecertificeerde wijnboeren.
- Sensibilisering van bezoekers.
- Kennisdeling en lezingen aan universiteiten om toekomstige professionals te inspireren en motiveren tot duurzame keuzes.
- Continue verbeteringen.
- Het geven van een nieuw leven aan wijnresten zodat er niets verloren gaat.
- Samenwerken met lokale producenten & streekproducten.
Domaine viticole du Chenoy | stand CP74
Het wijndomein is een pionier in België en Europa in het gebruik van resistente druivensoorten (tegen meeldauw en andere schimmelziekten) op zijn volledige productieoppervlakte (100.000 flessen/jaar). Dat is uiteraard uiterst innovatief in een sector waar veel chemische producten worden gebruikt. Ze hebben een biolabel.
Duni Benelux BV | stand 1540
Bio Dunisoft® van Duni Group wordt ‘s werelds eerste Airlaid-servet met Nordic Swan-ecolabel. Deze mijlpaal betekent een belangrijke stap voorwaarts in de langetermijndoelstellingen van de Duni Group op het gebied van duurzaamheid, waaronder de overgang naar fossielvrije materialen en het behalen van de goedgekeurde Science Based Targets.
Verder bleef Duni Group haar uitstoot in 2024 ook maar verminderen. Ze hebben een vermindering van 64% bereikt in hun uitstoot van broeikasgassen in vergelijking met het basisjaar 2019. Ze zijn vastbesloten om deze reis verder te zetten om de uitstoot in hun hele waardeketen te verminderen.
Euroseat | stand 1542
80% van het bedrijf bestaat uit hergebruikt meubilair. Bij Eurostat is duurzaamheid geen actie, maar het is hun DNA. Producten worden ingekocht van ondernemers, opgeknapt (spuiten/ schuren/ her stofferen) en worden dan tweedehands weer aangeboden op de markt. Zijn items niet meer bruikbaar? Dan worden ze gescheiden in hun eigen milieu straat. Verkoop het niet? Dan worden de producten geschonken aan o.a. Oekraïne en krijgen ze daar een nieuwe bestemming in ziekenhuizen en scholen.
FB-Trade | stand 4150
De exclusieve EU-distributeur van Kizandy heeft belangrijke stappen ondernomen om de impact op het milieu aanzienlijk te verminderen. Ze stemmen hun merk ook af op een duurzamere toekomst.
Dit zijn de stappen die ze hebben genomen:
- Verplaatsing van de productie naar Europa
- Nieuwe EU-productielijn
- Duurzame verpakkingen – 95% minder plastic
- Stijlvolle en herbruikbare blikken
Gifts of Belgium | stand 2017
Gifts of Belgium werkt samen met een maatwerkbedrijf om de chocolade in te pakken in geschenkverpakkingen.
Daarnaast hebben ze een nieuw bedrijfspand waar er zowel een zonneboiler installatie aanwezig is en een dak met zonnepanelen.
Groupe GM | stand 3400
Groupe GM leidt de weg in eco-innovatie met als ambitieus doel: het volledig elimineren van nieuw plastic op basis van fossiele brandstoffen. In de plaats kiest het bedrijf resoluut voor duurzamere alternatieven zoals gerecycleerde of plantaardige materialen. Ze lanceerde een compleet assortiment 0% plastic accessoires. Deze zijn vervaardigd uit biogebaseerde, recyclebare en duurzame materialen en vormen een concreet alternatief voor hotels die ecologisch willen handelen.
De accessoires zijn verpakt in gerecycled papier dat zijn natuurlijke kleur behoudt, zonder chemisch bleken, en bedrukt met soja-inkt. Hierdoor is de verpakking volledig recyclebaar en wordt de milieu-impact van traditionele, aardoliegebaseerde inkten vermeden.
Grovero | stand CP35
Grovero ontwerpt en produceert kleinschalige kweeksystemen waarmee restaurants ter plaatse hun eigen microgroenten en verse kruiden kunnen kweken. Deze aanpak vermindert de CO₂-voetafdruk aanzienlijk door transport en wegwerpverpakkingen overbodig te maken, terwijl dankzij circulaire hydrocultuur tot 90 % water wordt bespaard. De MiniGro’s werken zonder pesticiden en zijn gemaakt van herbruikbare en duurzame materialen. Naast de impact op het milieu maakt Grovero chef-koks, scholen en bedrijven bewust van verantwoorde en lokale voedselpraktijken.
Habeebee | stand 3035
Habeebee is een circulair en innovatief project waarbij mensen voor bijen zorgen en bijen voor mensen zorgen.
Ze ontwikkelen een natuurlijke bijenteeltketen in België met behulp van een gemeenschap van meer dan 200 imkers. Elke imker oogst zijn eigen honing en stuurt de was en propolis terug naar Habeebee, die deze verwerkt in al zijn formules (zeep, shampoo, crèmes, oliën en balsems). De producten worden allemaal in België gemaakt en het grootste deel van het assortiment wordt met de hand vervaardigd in hun zeepfabriek in en is biologisch gecertificeerd (Ecogarantie).
Habeebee geeft de voorkeur aan gerecycleerde en recyclebare verpakkingen, gebruikt alleen natuurlijke ingrediënten en moedigt de aankoop van bulkproducten en navullingen aan.
Jobr | stand 4010
Jobr zet volop in op sociale duurzaamheid door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt actief te betrekken in horeca- en retailjobs. Met steun van een VLAIO-dossier voeren ze een diepgaand onderzoek naar de specifieke noden, drempels en verwachtingen van deze doelgroepen. Het doel is om de unieke uitdagingen en talenten van deze mensen te vertalen naar een intelligente matchmaking binnen de Jobr-app.
Daarbij willen ze niet dat Jobr enkel bekendstaat als platform voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit gebeurt vooral “under the hood”: Jobr blijft een platform voor alle kandidaten, terwijl inclusie op een natuurlijke manier geïntegreerd wordt in de matchmaking.
Libeco nv | stand CP05
Libeco staat voor duurzame productie van hoogwaardig Belgisch linnen. Het volledige assortiment van woontextiel tot stoffen op rol wordt lokaal geweven met respect voor mens en milieu. Het bedrijf is CO₂-neutraal en draagt het Masters of Linen®-label, wat garant staat voor traceerbaar Europees vlas en vakmanschap.
Miko Coffee Service | stand 1107
Miko Cofee Service tracht met verschillende acties een steentje bij te dragen aan een duurzamere toekomst:
- Met de opbrengst van het hun koffiemerk Puro koopt en beschermt Miko coffee service stukken regenwoud in de landen waar de koffie geteeld wordt. Zo zijn er intussen 26 Puro regenwoudreservaten in 16 koffieproducerende landen.
- Miko heeft niveau 3 op de CO2-prestatieladder. Dat is een duurzaamheidsinstrument met als doel de CO2-uitstoot in organisaties te verkleinen.
- Sinds 2023 heeft Miko een eigen windturbine. Hun toekomstige vestiging zal gelegen zijn naast deze turbine, waardoor de productie kan draaien op zelfopgewekte energie.
Nomet | stand 4024
Voor de zeewierkroket wordt bewust gekozen voor wakame zeewier. Wakame staat bekend om een rijke umami smaak en subtiele zilte toets, een perfecte combinatie met de romige vulling van onze kroketten. Zeewier groeit in zee, zonder gebruik van landbouwgrond of irrigatie, en heeft de laatste uitstoot van alle zeevoedsel. Duurzaamheid betekent voor Nomet plantaardige en lokale ingrediënten.
Pajottenlander | stand 4208
Pajottenlander is al meer dan 35 jaar actief in de productie van biologische, 100% natuurlijke en pure vruchtensappen. Duurzaamheid zit diep verankerd in de bedrijfsfilosofie en dagelijkse werking.
De sappen worden rechtstreeks gebotteld in statiegeldflessen van glas. Daarmee wordt er bewust de keuze gemaakt voor hergebruik boven recycling. Zo wordt actief de afvalberg vermeden die gepaard gaat met wegwerpverpakkingen zoals plastic of karton. Ze ondersteunen lokale goede doelen in België en gaan lange partnerships aan met Belgische boeren en leveranciers.
Pastrytect | stand CP06
Met Pastrytect brengen ze een consultingconcept voor gastronomische restaurants, bakkers en patissiers.
Door hun bijdrage zorgt Pastrytect mee voor het opvangen van het algemeen personeelstekort binnen de horeca. Zo werken ze bijvoorbeeld een dessert op bord uit en gaan die vervolgens produceren samen met de chef, hierbij wordt het tekort van zijn patissier deels opgevangen.
Petrushoeve | stand CP73
- Keuze van plantmateriaal met schimmelresistente rassen.
- Toepassing van mechanische onkruidbestrijding.
- Afwisselend maaibeleid in de wijngaard.
- Bij gunstige weersomstandigheden het gebruik van biologische producten voor schimmelbestrijding.
- Reiniging van de volledige vinificatieruimte met stoomtechnologie als duurzaam alternatief voor chemische reinigingsmiddelen.
- Keuze voor flessen, zoals Bordeaux- en Crémant-varianten, wat lichter is in gewicht dus resulteert in lagere transport- en productiekosten.
- Gebruik van onbedrukt verpakkingsmateriaal.
- Planning voor de installatie van zonnepanelen met batterijopslag in 2026.
Selia & Scob | stand 4149
Selia&Scob is een pure kombucha-drank die een smaakvol en verfijnd alternatief biedt voor wie geen of weinig alcohol drinkt. In het verleden werd er gewerkt met thee afkomstig uit Azië en Afrika, maar sinds eind vorig jaar kozen ze voor een lokaal én duurzaam verhaal.
Voor de nieuwste kombucha gaan ze maar net over de grens, naar een kleinschalige theeplantage op amper 40 kilometer van hun brouwerij. Op deze Nederlandse plantage ‘Het Zuyderblad’ worden theebladeren met veel zorg geteeld, geoogst en gedroogd — zonder lange transportketens, en met respect voor mens en natuur.
Door voor lokale ingrediënten te kiezen, beperken ze hun ecologische voetafdruk en bouwt Selia & Scob stap voor stap aan een duurzamere toekomst.
Smiling Cook | stand 8601
Enkele duurzaamheidsmaatregelen van hun nieuwe magazijn:
- Installatie van 382 zonnepanelen, een industriële warmtepomp en volledige isolatie van het gebouw, waardoor het gebruik van fossiele brandstoffen volledig werd uitgebannen.
- Voorziening van 6 laadpunten en 1 snellader voor elektrische voertuigen.
- Maximale groenvoorziening op het terrein, met waterdoorlatende grasdallen voor parkeerplaatsen en twee grote infiltratiebekkens voor optimale waterbeheer.
- Samenwerking met De Nectarist resulteerde in de plaatsing van twee bijenkolonies op het terras.
- In overleg met de tuinaannemer werd een bijenvriendelijke omgeving gecreëerd, met bloeiende planten die het hele jaar door bijdragen aan biodiversiteit.
Solina NV | stand 8717
Bij Solina staat duurzaamheid al lange tijd hoog op de agenda. Zo hebben ze onder het merk Apollo diverse verpakkingen aangepast voor een betere recycleerbaarheid van alle materialen, zoals labels, doppen en dozen. Ook op het gebied van recepturen blijft Solina scherp. Onder de noemer Better4U werkt het bedrijf aan een lager zoutgehalte en waar mogelijk aan clean label-producten. Rooksmaken worden vervangen door natuurlijke additieven, en er worden nog tal van andere verbeteringen doorgevoerd. Dankzij deze inspanningen behaalt Solina een EcoVadis-beoordeling die hen tot de top 15% van de sector plaatst.
Tiptoh | stand 2212
Tiptoh Barista Pea wordt in België geproduceerd uit lokaal geteelde gele spliterwten. Deze teelt vereist aanzienlijk minder water en grondstoffen dan soja of amandel en verrijkt de bodem dankzij het stikstofbindend vermogen. Zo combineren ze een lage ecologische voetafdruk met een volledig macronutritioneel profiel.
Daarnaast is de receptuur vrij van grote allergenen, waardoor horecazaken met één product een brede groep consumenten kunnen bedienen. Dit vermindert verspilling en verhoogt de efficiëntie achter de bar.
Als enige Belgische speler in deze categorie bewijst Tiptoh dat duurzaamheid, smaak en professionele kwaliteit perfect samen kunnen gaan.
Valor Services Group | stand 8721
Valor Services Group voert verschillende duurzame en maatschappelijke initiatieven uit. Zo plant het bedrijf jaarlijks 250 bomen om de buitenlucht te verbeteren. Daarnaast steunt Valor Services Group lokale organisaties zoals voedselbanken en beschutte werkplaatsen, waaronder De Kompanie. Dit jaar nemen ze ook uitzonderlijk deel aan HOPE Benefiet: CEO Thierry Desmet zal deelnemen aan een boksmatch, georganiseerd door Antwerp Business Boxing. Alle opbrengsten van dit evenement gaan volledig naar HOPE Benefiet.
VanillaPoint | stand CP65
In Oeganda beheert oprichter Godfrey samen met zijn familie een duurzame vanilleplantage. De hoogkwalitatieve vanille wordt regeneratief geteeld, zonder gebruik van pesticiden of kunstmatige meststoffen, met als doel de lokale gemeenschap te versterken. Ze investeren daarnaast in opleiding en welzijn, omdat het werk voor hen ook een familiezaak is.
Onder het concept ‘boer tot bord’ leveren ze rechtstreeks aan fine-dining restaurants, chocolatiers, patissiers en hobby-chefs in Europa. Door de tussenpersonen in Oeganda uit te schakelen, kunnen ze de gemeenschap een eerlijk inkomen garanderen.
Boeren uit de omgeving van de plantage kunnen zich aansluiten bij het netwerk, waarmee de vanille-industrie stap voor stap duurzamer wordt gemaakt, hap voor hap.
Coffee Delux | stand 2154
Coffee Delux werkt voor de levering van hun producten met een volledig herbruikbare PP bakken die ze in een closed loop terugnemen bij de volgende levering. De bakken zijn gesloten, stapelbaar en nestbaar om het volume bij transport zo minimaal mogelijk te houden. Zo vermijden ze dus karton verpakkingen die lager op de ecologisch ladder staan.
Daarnaast werkt Coffee Delux samen met maatwerkbedrijven. Ze helpen eveneens een BUSO-school om kinderen aldaar de kans te geven om in contact te komen met het bedrijfsleven.
Ecoffee Cup | stand 2448
Ecoffee Cup biedt al 10 jaar een herbruikbaar alternatief voor alle plastic/kartonnen to-go bekertjes die na 1-malig gebruik weggegooid worden.
De Ecoffee Cup is gemaakt op basis van planten (suikerbiet & maïsmeel) en kan zowel in de vaatwasser als in de magnetron. Het is een beker waar je jarenlang plezier van hebt.
Oxalis Ecole de cuisine végétale ASBL | stand 4027
Hun plantaardige kookschool biedt workshops, opleidingen en masterclasses aan voor chefs en horecapersoneel, met als doel hen op te leiden in de technieken en recepten van de 100% plantaardige keuken en patisserie, met het oog op meer duurzaamheid op het bord in restaurants, grootkeukens en cateringbedrijven.
Daarnaast geven ze de voorkeur aan korte ketens, door zich zoveel mogelijk te bevoorraden met lokale ingrediënten van biologische of duurzame landbouw.
Stays | stand 3314
Bij Stays geloven ze dat schoonheid en duurzaamheid perfect hand in hand kunnen gaan. Hun zijden bloemen en kunstgroenprojecten zijn ontworpen om lang mee te gaan, zonder water, voeding of vervanging. Zo vermijden ze bij Stays niet alleen verspilling, maar wordt ook de ecologische voetafdruk verkleind die gepaard gaat met verse bloemenproductie en transport.
Hun bloemen hoeven ook niet te groeien in verwarmde serres of verre landen, wat een grote hoeveelheid energie en CO₂-uitstoot bespaart. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van verpakkingen uit kraftkarton, een recycleerbaar en milieuvriendelijk materiaal.
Beyond Meat | stand 1241
Beyond Meat staat voor plantaardig eten: Door plantaardig te eten in plaats van vlees, kunnen we een positieve invloed hebben op groeiende, wereldwijde problemen zoals tekorten aan natuurlijke hulpbronnen en dierenwelzijn. De positieve keuzes die we elke dag maken – hoe klein ook – kunnen immers een grote impact hebben op onze wereld.
Wat ze hebben bereikt: Een peer-reviewed levenscyclusanalyse (LCA) uitgevoerd door Blonk Consultants in 2023, vergeleek de milieu-impact van de originele Beyond Burger met een Amerikaanse ¼ lb rundvleesburger. Het resultaat? Het produceren van een Beyond Burger verbruikt aanzienlijk minder water, landbouwgrond en energie en genereert minder broeikasgasemissies (GHGE) dan een Amerikaanse ¼ lb rundvleesburger.
De Compagnie | stand 3312
De Compagnie kiest bewust voor meubelen en producten van Europese fabrikanten om lokale productie te ondersteunen en onnodig transport te vermijden.
In hun eigen atelier krijgt afval een tweede leven: schuimresten worden hergebruikt in nieuwe projecten en geschonken aan scholen, terwijl stofresten worden verwerkt tot kussens, poefen en staalmateriaal. Zo verkleinen ze hun ecologische voetafdruk en zorgt De Compagnie ervoor dat niets verloren gaat.
Idemax | stand 3418
De klanten verwachten veilige speeltuigen en zitbanken die geen onderhoud vereisen én garant staan voor een lange levensduur. Daarom kiest Idemax bewust voor 100% gerecycleerd kunststof, vervaardigd in België zodoende omarmen ze ook nog eens de korte keten. Dit materiaal vraagt geen jaarlijkse schilder- of onderhoudsbeurt. Rotten is gewoonweg onmogelijk. Vele tientallen jaren blootstelling aan weer en wind vormen voor onze materialen geen enkel probleem.
Veiligheid vormt bij elk ontwerp de ultieme prioriteit. Vrijwel alle speeltuigen beschikken over een conformiteitsattest en/of TÜV-certificaat en hebben geen dure valtegels of zachte ondergrond nodig.
Hydrofix | stand 8101
Hydrofix zorgt ervoor dat plastic afval van de weg wordt gehaald door het leveren van waterprinters voor smaakwater die aangesloten zijn op de waterleiding. Verder heb je hiermee ook een sociale impact dankzij het MadeBlue programma waarmee ze zich engageren om voor elke geconsumeerde liter water een liter doneren aan een ontwikkelingsland.
3sjes Droge worst | stand 4023
Vijf jaar later, en het record staat nog altijd op hun naam!
Vijf jaar geleden zette Dries samen met Rotary een ongelooflijke prestatie neer: ze maakten meer dan 26.000 worsten, goed voor 8,5 kilometer droge worst.
Het was intensief, maar wat een ervaring! Ze hebben niet alleen het wereldrecord verdubbeld, maar ook alles kunnen verkopen dankzij de hulp van Rotary. En het mooiste van al: de volledige winst ging naar het goede doel, vzw Victor.
No food waste
Ook de “no food waste” gedachte behoort tot de kernwaarden van Horeca Expo.
De vrijwilligers van Kiwanis haalden op het einde van de beurs voedseloverschotten bij de exposanten.
Maar liefst 12 overvolle wagens met goederen werden na de voorbije editie bij Poverello geleverd.
Mede dankzij dergelijke donaties kunnen de vrijwilligers van Poverello een gezonde en gevarieerde maaltijd aanbieden aan mensen die het wat minder breed hebben. Een volle wagen met fruit en groenten ging richting de Nieuwen Bosch-basisschool voor hun Brooddozen actie. De kinderen waren in de wolken.
Sustainabilty award
Horeca Expo bekroont de meest innovatieve producten of diensten die vernieuwend zijn binnen de sector of een oplossing kunnen bieden in vele horecazaken. Een professionele vakjury selecteert de winnaars binnen 7 categorieën, waaronder de categorie Sustainability.
De winnaar dit jaar is FoodWIN.
FoodWIN is dé referentieorganisatie in België in de strijd tegen voedselverspilling. Ze zet zich in voor een wereld zonder voedselverspilling door de krachten te bundelen met grootkeukens, hotels, restaurants en lokale overheden. En met succes! De meer dan 200 keukens die ze momenteel ondersteunen, rapporteren gemiddeld 35% minder voedselverspilling.
Brood(doos)nodig
LAAT KINDEREN GEEN HONGER LIJDEN
Een gezonde maaltijd is cruciaal om uw dag door te komen. Dat is zo voor iedereen en zeker voor kinderen & jongeren! Want samen leren, spelen en zich concentreren, valt zwaar op een lege maag. Toch is een goed gevulde brooddoos niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Ook in uw buurt zijn er teveel leerlingen die met honger in de klas zitten. Meer dan u zou vermoeden.
Horeca Expo Steunt het project Brood(doos)nodig en ook u kan het verschil maken!
Met uw vestiairebijdrage schenkt u € 0,5 aan Enchanté vzw, de non-profitorganisatie die van
solidariteit een evidentie wil maken.