boer olivier eieren

‘boer olivier’ staat voor 100% (h)eerlijke producten

Op Chef’s Place laat Boer Olivier u niet enkel kennis maken met zijn assortiment, maar ook met de producten van een aantal lokale partners die zijn visie delen.

boer olivier runderen

Hun verhaal begint bij de aarde. De plaats waar ze oogsten. En de plaats waar kwaliteitsvolle producten worden gemaakt. Met oog voor transparantie, terroir en rechtstreeks contact, bieden ze elk hun producten aan. Van eitjes, pasta, vlees, asperges, kazen, groenten tot granen en zelfs bier.

Samen gaan ze het partnership aan om hun ‘aardige’ aanpak verder te zetten. Hun geheim? Verse producten, rechtstreeks van bij de boer naar uw zaak. Een transparante herkomst en een ‘aardige’ omgeving. Deze ‘korte keten’ garandeert natuurlijke producten en buitengewone smaken.

Hun verhaal begint bij de aarde. De plaats waar ze oogsten.
En de plaats waar kwaliteitsvolle producten worden gemaakt.
Met oog voor transparantie, terroir en rechtstreeks contact, bieden ze elk hun producten aan.
Van eitjes, pasta, vlees, asperges, kazen, groenten tot granen en zelfs bier.

Samen gaan ze het partnership aan om hun ‘aardige’ aanpak verder te zetten.
Hun geheim? Verse producten, rechtstreeks van bij de boer naar uw zaak.
Een transparante herkomst en een ‘aardige’ omgeving.
Deze ‘korte keten’ garandeert natuurlijke producten en buitengewone smaken.

Boer Olivier met logo

Alhoewel hij geen klassieke landbouwopleiding gevolgd heeft, zit het boeren hem in het bloed. Hij heeft niet alleen veel van zijn vader geleerd, maar is ook zelf op zoek gegaan naar hoe hij op een verantwoorde, duurzame manier kon boeren. 

We verliezen steeds meer contact met de natuur en hij wil er net terug naar toe. Hij wil dat de band tussen de consument en boer weer nauwer wordt.

Op de boerderij wordt alles gedaan met respect voor het dier, de natuur en hun klanten. De dieren kunnen weer van het leven genieten. Ze leven in optimale omstandigheden en worden met eerbied behandeld en verzorgd. Hier krijgt de natuur zijn zegje, en daar worden wij allemaal beter van.

Producten: eieren uit de mobiele kippenstal, bloemen, pasta gemaakt met de eieren uit de mobiele kippenstal, kweken van Salers en Witblauw op natuurweiden en bloem.

Humus logo

Marc en Bénédicte Verhofstede-Versele telen biologisch granen (oerspelt, linzen, rogge, quinoa, gierst).
De oogst wordt op het bedrijf getrieerd, opgeschoond, gepeld en al of niet gemalen om vervolgens te worden opgezakt in graan – en meelvorm.
Primair doel : de bodem verbeteren voor gezond en vitaal voedsel!
Een levende bodem met veel humus is de sleutel tot een gezonde en vitale voeding, biodiversiteit en bodemvruchtbaarheid voor de komende generaties.

Keiemse Kazen logo

Verscholen in de polders van Diksmuide ligt het Dischhof. Wat ooit begon als een droom van de (groot)ouders van familie Debergh is uitgegroeid tot twee familiebedrijven met naam en faam: een melkveebedrijf en een kaasmakerij.

Een nieuwe generatie staat nu aan het roer. Maar de waarden van toen zijn gebleven. Keiemse Kazen … dat is bio, rechtvaardig en puur.

Le Mondes des Mille Couleurs - logo

Dries Delanote startte ongeveer 10 jaar geleden als bioboer in bijberoep. Hij had al ervaring in de gangbare landbouw, maar de biosector was nieuw voor hem. Toch wist hij met ‘Le Monde des Mille Couleurs’ een unieke plaats in de sector te veroveren en is zijn brede aanbod één van zijn sterktes.

Onder zijn motto ‘we zijn boeren, we werken in het wild, we houden van de aarde, we doen aan wildlandbouwen’ toont hij aan dat je met de natuur moet werken en niet ertegen.

Papegaei - logo

Papegaei wordt gebrouwen en gebotteld door Adam Verstraete in de installaties van brouwerij Deca te Woesten.

Het is een blond bier met een alcoholvolume van 8%, is licht drinkbaar en heeft een rijk boeket van hoparoma’s. Het wordt bereid met verse hopbellen, d.w.z. de hopbellen worden gedroogd maar zijn niet verwerkt tot extract of pellets en behouden dus hun natuurlijke vorm en smaak.

Pastati logo

Na een  carrière in het bedrijfsleven, besloot Kristl De Loose haar tweede passie te volgen: de Italiaanse keuken en de authentieke verse pasta.

Ze verloor haar hart aan de mensen en de manier van leven in Piemonte. Tijdens haar vele bezoeken, ontfutselde ze de culinaire geheimen bij de plaatselijke koks en schoolde ze zich om tot echte “pastaia”.
Puur genieten en duurzaamheid. Daar draait het om bij Pasta Ti. 

Spitsbroek - logo

Al meer dan 30 jaar kweken ze bij Spitsbroek witte asperges in de volle Zeeuws-Vlaamse grond.

Boer Bastiaan heeft een brede kennis van zijn bodem waardoor de asperges van topkwaliteit zijn.
De focus ligt er niet op kwantiteit maar op kwaliteit.

Scroll naar top