4 manieren waarop jij en je personeel tijd kunnen winnen

4 façons pour vous et votre équipe de gagner du temps

Beschrijving

#1 Automatiseer taken dankzij een PMS
Een goed Property Management System automatiseert een groot deel van je dagelijkse routine en zorgt ervoor dat je personeel veel minder tijd besteedt aan administratie. Het Bookingplanner dashboard biedt een duidelijk overzicht van je reserveringen waarin snelle wijzigingen mogelijk zijn. Het geeft je ook toegang tot automatisch gegenereerde lijsten/rapporten die je helpen bij taken zoals housekeeping, check-in, ontbijt …
Versnel het incheckproces verder door de Booking.com’s online check-in te activeren of door een zelfbedieningskiosk te koppelen aan Bookingplanner. Met een slimme kiosk in jouw ontvangstruimte kunnen gasten zelf in- of uitchecken op elk moment, zelfs wanneer je receptiemedewerker bezet of afwezig is.

#2 Koppel met de juiste partners
Hier zijn enkele integraties die tijdrovende taken helpen versnellen en automatiseren:
– Key connect
Gebruik een leverancier van elektronische sleutelsystemen om gasten snel toegang tot hun kamers te geven.
– Point of sales system
Met een POS-systeem kan je alle aankopen van een bepaalde gast of kamer centraliseren op één rekening.
– Revenue Management System
Een Revenue Management System zoals RoomPriceGenie stelt optimale kamerprijzen voor, die je automatisch kan uploaden op alle boekingskanalen.
– Accounting connect
Automatiseer je facturatie & boekhouding, voorkom fouten en bespaar tijd dankzij onze boekhoudpartners.

#3 Vereenvoudig je betaalmethode
Het is sterk aan te raden om een Payment Service Provider te gebruiken zoals Mollie of Stripe. Zo kunnen gasten de betaling op voorhand uitvoeren of autoriseren en worden hun gegevens automatisch geverifieerd en veilig opgeslagen. Indien gasten later willen betalen kan je vanuit Bookingplanner de transactie eenvoudig uitvoeren of een betaalverzoek verzenden. Het resultaat: je personeel verliest minder tijd met het verifiëren van creditcards of het afhandelen van no-shows, late annuleringen, chargebacks …

Verder lezen?

Scroll naar top