Voordelen van duurzame koffie in uw horecazaak: wat is de meerwaarde en de ‘meerprijs’?

We kunnen er niet meer omheen: duurzame (fair trade, direct trade en bio) koffie is alomtegenwoordig. De consument kiest hier ook meer en meer bewust voor. Duurzame koffie kan sociaal verantwoord zijn, maar ook ecologisch en transparant. Wat betekenen deze verschillende termen en labels precies? En waarom hierop inzetten?
Tijdens deze uiteenzetting bekijken we hoe en waarom u als horeca-uitbater duurzame koffie aan uw (steeds meer veeleisende) klanten kunt aanbieden.
Niet onbelangrijk: wat kost het u als horeca-uitbater om specialty coffee aan te bieden. Aan de hand van een kostprijsberekening (foodcost van koffiebonen, melk, suiker, koekje,…) vergelijken we goedkopere koffie met de iets duurdere ‘specialty coffee’.
Investeren in kwaliteitsvolle koffie is een meerwaarde naar de klant toe. ‘Specialty Coffee’ opnemen op uw koffiekaart leidt tot een beter aanzien van uw horecazaak en zorgt voor authenticiteit van de horeca-uitbater.